Beschikt u over een auto met laadcapaciteit van 1 x 32A? Dan wilt u dit laadvermogen maximaal kunnen benutten. Dat doet u als volgt.
Stel, het maximale laadvermogen van het elektrische voertuig is 1-fasig 16 ampère. Of stel, 3-fasig 32 ampère. Wat het ook moge zijn, u benut het laadpotentieel van de auto alléén met een bij de capaciteit passend(e) laadstation, laadkabel en stroomvoorziening. Daarbij geldt dat als het vermogen van deze laatste drie factoren de capaciteit van de auto te boven gaat, het de auto is die het daadwerkelijke laadvermogen 'bepaalt'. Daarbij hoeft u niet bang te zijn voor overladen et cetera, want de auto heeft wat dat betreft een ingebouwde veiligheid.
Benutten van laadpotentieel
Bij elektrische auto's geschikt voor 32A vereist het soms extra 'aandacht' om het laadpotentieel optimaal te kunnen benutten. Een laadstation of laadkabel voor 16A is sowieso uiteraard niet voldoende. Heeft u dit op orde - en u beschikt dus over een laadstation of laadkabel voor 32A - dan kan echter ook nog de thuisaansluiting de achilleshiel zijn.
Heeft u een auto die met 1 fase 32A kan laden? En heeft u thuis een netaansluiting met bijvoorbeeld slechts 3 x 20A? Dan kunt u uw auto helaas alsnog niet met de maximale snelheid opladen. Ratio heeft daarvoor een oplossing: de Ratio EV Transformer Charger.
Deze EV Transformer Charger transformeert uw huidige 3 fase lage stroomaansluiting tot een 1 fase 32A aansluiting. Daarmee kunt u uw auto gewoon met het maximale laadvermogen laden!
Snelladen: een uitkomst
Regelmatig zijn er situaties waarin u nog een uurtje of anderhalf heeft alvorens u van huis (of kantoor) vertrekt. U wilt uw auto dan even snel maximaal opladen - anders haalt u wellicht uw bestemming niet eens. Bij een elektrische auto met 1 fase 32A laadvermogen kan het de helft schelen als u de EV Transformer Charger heeft. U laadt u uw auto dan niet met 1 x 16A, maar met 1 x 32A (twee keer zo snel) en u gebruikt slechts 16A van uw aansluiting. Daarmee houdt u enkele ampères over voor andere verbruikers in uw thuisnet of op de zaak.
Vergroten aansluiting thuis kost vaak meer geld
U kunt natuurlijk ook uw aansluiting thuis of op het werk vergroten naar 3 x 35A, om op die manier het maximale laadvermogen mogelijk te maken. Dit kost echter veel geld. Niet alleen het laten aanpassen van de aansluiting zelf, maar ook de vastrechtskosten op jaarbasis liggen vervolgens vele honderden euro's hoger. Namelijk meestal rond de 600 euro per jaar méér. Zodoende verdient de aanschaf van het 1 fase 32A laadstation zich vrij snel terug!
Elektrische auto's die kunnen 'profiteren' van de Ratio EV Transformer Charger zijn:
Jaguar I-Pace
Hyundai Kona
Hyundai Ionic
Nissan Leaf (2018)
Nissan e-NV200 (2018)
BMW i3 met 22kWh accu
Sneloverzicht specificaties Ratio EV Transformer Charger:
Behuizing: Metaal, beige met poedercoat (IP23)
Afmetingen: 500 x 400 x 250 mm
Gewicht: 48 kilo
Laadkabel: Type 2
Lengte kabel: 5 meter
Voeding (input): 16A, 400V (3 fase)
Max. laadvermogen (output): 1 x 32A (7,2 kW)
Laadkabel details: H07BZ5-F 3G6,00mm² + 3x0,50mm²
Klik hier voor de Ratio EV Transformer Charger of scroll nog een tikkeltje verder!
€649,95 €499,95
€279,95